adfilekhoneh فروردین ۲۶, ۱۴۰۲ 0 نظر

وقتی اجاره خانه رویا می شود!

وقتی اجاره خانه رویا می شود!

شرایط کنونی قیمت مسکن به خصوص در تهران به گونه ای است که بسیاری از کسانی که در چند سال گذشته می توانستند در خانه های حداقل 80 و 100 متر سکونت داشته باشند، امروزه با به دنبال یک خانه ی 50 متری با سال ساخت بسیار بالا باشند. افزایش قیمت مسکن در تهران روز به روز بیشتر می شود، متاسفانه مقدار رشد قیمت به میزانی است که هر مرتبه افزایش قیمت، مستاجران را چند پله به نزول اقتصادی می کشاند.

وقتی به مرور آگهی های املاک می پردازیم کاملا افزایش بی رویه و بی منطق در بازار مسکن مشهود است.  شاهد در ظاهر تنها این موارد یک اعداد و ارقام باشد اما تاثیر بسزایی در کیفیت زندگی خانواده ها در کشور می گذارد. کیفیتی که روز به روز کاهش می یابد و مشکلات اجتماعی و خانوادگی بسیار بزرگی به وجود می آورد.

برای نمونه اکنون یک خانه ی 40 متری در شوش تهران، با قدمت ساخت ساختمان 22-23 سال ، نزدیک به 50 میلیون تومان ودیعه و 5 میلیون تومان اجاره نیاز دارد.

در مثالی دیگر برای اجاره یک خانه در نظام آباد تهران، بدون هیچگونه امکاناتی، با سال ساخت بیش از 30 سال، نزدیک به 110 میلیون تومان ودیعه و اجاره بهای 6 میلیون تومان در نظر گرفته می شود.

این موارد نشان دهنده افزایش افسارگسیخته قیمت ها دارد که سال به سال خانه مستاجران را کوچک تر می کند. این موارد در کنار رشد بی اثر حقوق کارگران نشان از یک فاجعه ی اجتماعی دارد. که امیدواریم آینده روشن و بهتری برای مردم عزیز کشورمان در این زمینه به وجود آید.

پیام بگذارید