adfilekhoneh فروردین ۲۳, ۱۴۰۲ 0 نظر

3 دهه و بیش از 1300 درصد افزایش قیمت در بازار مسکن

3 دهه و بیش از 1300 درصد افزایش قیمت در بازار مسکن

همیشه وقتی در محافل مختلف و دورهمی ها صحبت از اقتصاد کشور می شود، بازار مسکن و قیمت های خانه در تهران و کرج نقل هر مجلسی بوده است. از بزرگانی که در خانواده ها در گوشه ای از کشور ملکی داشته اند و آن ملک ارزش چند برابری پیدا کرده گفته تا کسانی که همچنان به دنبال یکی از مطمئن ترین روش های سرمایه گذاری در کشور و آن هم ملک هستند.

3 دهه و بیش از 1300% درصد افزایش قیمت در بازار مسکن

در این سال ها افزایش قیمت در تمام سطوح اقتصادی کشور وجود داشته است، اما در برخی سطوح این نرخ تورم و رشد بیش از پیش به چشم می خورد و گاها به شکل باورنکردی این افزایش قیمت ها رخ می دهد. در کشور ما برخلاف سایر نقاط جهان، وضعیت ملک و خودرو وضعیت متفاوتی دارند. برای نمونه در تمام کشورها، خرید خودرو جنبه سرمایه گذاری ندارد، چرا که ارزش ملک هر ساله کاهش میابد و خودرو یک وسیله ی نقلیه مصرفی محسوب می شود.

اما در کشور ما خودرو به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری شناخته می شود. در بازار مسکن نرخ تورم عجیبی که به وجود آمده است، ملک را تبدیل به یک سرمایه مطلق کرده است، به طوری سرمایه گذاری ها به جای تمرکز بر روی تولید کشور، به خواب پول از طریق ملک و خودرو تبدیل شده است و همین موضوع تورم را تشدید می کند.


این مطلب را بخوانید : قیمت خانه در تهران از عربستان پیشه گرفت.


 

با تمام این تفاصیل در 3 دهه ی گذشته ارزش ملک در کشور ما به بیش از 1000% درصد رسیده است. این رقم تورم، باورنکردی است اما به لطف وضعیت نابسامانی که در اقتصاد کشور وجود دارد، این اتفاق رخ داده است. بسیاری از این تورم سرمایه شان رشد قابل توجهی داشته است و ارزش پولشان حفظ شده و بسیاری دیگر متاسفانه آرزوی خرید خانه را دارد. که امیدواریم روند اقتصادی به گونه ای پیش برود که هموطنان عزیزمان صاحبان ملک باشند.

 

با فایل خونه همراه باشید.

پیام بگذارید