adfilekhoneh فروردین ۸, ۱۴۰۲ 0 نظر

قیمت خانه از عربستان پیشه گرفت!

قیمت خانه از عربستان پیشه گرفت!

سکونت در تهران و شهرهای بزرگ ایران برای بسیاری از هموطنان عزیز هزینه های سنگینی به بار آورده است. وقتی که شما باید برای یک خانه کوچک در جنوبی ترین منطقه ی تهران متری 10 تا 20 میلیون تومان خرج کنید! تصور کنید که یک کارگر با حداقل حقوق چگونه می تواند صاحب یک سوئیت کوچک و بدون امکانات ترین جای تهران شود !؟

 

قیمت خانه از عربستان پیشه گرفت!

قیمت خانه در تهران و کرج در چند سال اخیر روند عجیب و غریبی را طی نموده است. این مسیر افزایش قیمت به گونه ای پیش رفته است که روز به روز امید به خرید خانه در میان عموم مردم کاهش یافته است. بسیاری از جوانان و نو زوجان به هیچ امیدی به خرید خانه در خود نمی بینند.

با وجود این نا امیدی از خرید خانه حتی در کیانمهر کرج که در منطقه ای نسبتا پایین از استان البرز قرار دارد. قیمت ها به طور کلی در سطح تهران و سایر استان های بزرگ کشور از کشورهایی که از نظر اقتصادی و رفاهی شرایط بهتری دارند بیشتر است.

برای نمونه قیمت آپارتمان در تهران از ریاض نزدیک به 3 برابر بیشتر است و از شهر های عربستان نزدیک به 4 برابر. این افزایش بی منطق قیمت ها سبب شده که هیچ تعادلی وضعیت مسکن کشور وجود نداشته باشد و طبیعی است وقتی در چنین شرایطی قیمت ها به صورت نامتعارف قرار می گیرند. بسیاری از سرمایه ها از کشور خارج می شود.

پیام بگذارید