adfilekhoneh فروردین ۶, ۱۴۰۲ 0 نظر

وقتی قیمت آپارتمان به متری 300 میلیون می رسد!

وقتی قیمت آپارتمان به متری 300 میلیون می رسد!

وقتی درباره قیمت ملک صحبت میکنیم، برای بسیاری از مردم عزیز کشورمان خرید یک واحد مسکونی برای سکونت دشوار یا گاها غیر ممکن شده است. روند افزایشی غیرمنطقی قیمت ملک سبب شده است تا بسیاری از هموطنان توان خرید حتی یک واحد نقلی برای زندگی خود را نداشته باشند. در این میان همواره اختلاف قیمت بین خرید یک واحد آپارتمان در جنوب شهر، با مرکز و شمال شهر ( که اختیاریه تهران جزوی از محسوب می شود ) متفاوت بوده است. این اختلاف قیمت تا 1000 درصد هم به آسانی وجود دارد.

اکنون بر اساس آخرین آمار رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، قیمت مسکن در منطقه یک تهران تا 300 میلیون تومان معامله میشود. که این رقم نسبت به زمان مشابه اما در سال گذشته 1401، متری 70 میلیون تومان بوده است. یعنی رشدی نزدیک به 300% . همیشه منطقه یک تهران جزو گرانترین مناطق برای سکونت و خرید ملک بوده است.  البته در این منطقه نرخ قیمت گذاری علاوه بر موقعیت جغرافیایی ش، امکاناتی که بر اپارتمان های این منطقه قرار داده شده است هم نقش بسزایی در قیمت متری 300 میلیونی ش دارد.

خانه هایی که در منطقه یک به فروش می رسند اگر قدیمی باشند نزدیک به 120 میلیون تومان معامله می شود و هر چه ملک نوساز و امکانات بیشتر باشد. تاثیر بسزایی بر روی قیمت آن ملک می گذارد.

پیام بگذارید