adfilekhoneh فروردین ۱۳, ۱۴۰۲ 0 نظر

آیا می توان التهاب بازار مسکن را کم کرد؟

آیا می توان التهاب بازار مسکن را کم کرد؟

روند افزایش قیمت مسکن التهاب زیادی در میان خریداران و فروشندگان به وجود آورده است. هر ساله از سوی دولت راه کارهایی ارائه می شود یا قرار است ارائه شود اما اجرایی شدن آن ها آن هم به روش صحیح که تاثیر مثبتی در بازار مسکن داشته باشد رخ نمی رود. همین موضوع سبب شده است تا افزایش قیمت چند صد درصدی باشد و کاهش آن تنها چند درصد اندک. در این شرایط طبیعی است که التهاب زیادی در بازار مسکن به وجود آید و کمتر کسی خوشبین باشد که قرار است اتفاقات مثبتی رخ دهد.

با این حال دولت سیزدهم یکی از برنامه های اصلی خود را ساخت عظیم ترین پروژه مسکن ملی دانست و قرار بر این بود که تعداد قابل توجه مسکن ساخته شود که بتواند نیاز خریداران را تامین کند تا بر این اساس این التهاب و تشنج در بازار مسکن کاهش یابد. متاسفانه با وجود اینکه ما در کشورمان از نظر دانش فنی و مهندسی در زمینه ساخت و ساز حرفی برای گفتن داریم، همچنان مشکلات زیادی در زمینه ساخت و ساز مسکن هم داریم که همین مشکلات تا امروز اجازه تکمیل پروژه مسکن ملی را نداده است.

امروزه خرید آپارتمان در تهران یا کرج به دلیل افزایش نجومی قیمت ها دشوار است. بر این اساس دولت تصمیم گرفتم طرح مسکن ملی را اجرا نماید که اگر این پروژه در زمانی مناسب اجرا و کامل شود می تواند تاثیر نسبتا مثبتی در بازار مسکن ایجاد نماید. اما همانطور که گفته شد مهم آن است که در زمان مناسب و با ساختار فنی و مهندسی و سازه ای مناسب ساخته شود که علاوه بر تامین تعداد واحد مورد نیاز مردم. این روش بتواند مردم را ترقیب به خرید واحد های این پروژه ها کند. چرا که اگر به ساخت و ساز بی کیفیت باشد، چیزی همانند مسکن مهر دولت های گذشته و فاجعه ای در ساخت و ساز نخواهد شد.

پیام بگذارید