adfilekhoneh فروردین ۱۴, ۱۴۰۲ 0 نظر

فروشندگان مسکن ناپدید شدند!

فروشندگان مسکن ناپدید شدند!

یکی از مشکلات رایج در بازار مسکن عدم ثبات و نداشتن ریتم مناسب در خرید و فروش است. در برخی از ماه ها رشد بسیار را شاهد هستیم و در برخی فصول سال رکود، تا مقداری می توان این موضوع را طبیعی دانست. اما در کنار این عوامل، وابستگی غیر منطقی بازار مسکن به نوسات دلار موضوع دیگری است.

در چند ماه گذشته وقتی دلار در مسیر صعود بی منطق قرار گرفت، ما شاهد رشد قیمت مسکن با جهش چند برابری بودیم. در کشور ما متاسفانه تورم تنها صعودی است نه نزولی. اگر دلار افزایش یابد تمام اقتصاد کشور را تحت شعاع قرار می دهد و رشد چشم گیری را بر روی تمام اقلام مورد نیاز مردم مشاهده خواهیم کرد. اما در صورت کاهش قیمت ارز، این کاهش هیچ گونه تاثیر بر اقتصاد نخواهد گذاشت.

اگر به چند ماه اخیر بازگردیم کامل این موضوع مشهود است. خصوصا در ماه های دی، بهمن و اواخر اسفند ماه 1401. روند صعودی قیمت دلار سبب افزایش روز افزون قیمت مسکن شده بود، به گونه ای که قیمت مسکن حتی در ساعاتی از نیمه شب افزایش می یافت و همین مساله سبب التهاب شدید در بازار مسکن شده بود که در پی آن خریداران زیادی صف کشیده تا ملکی را برای خود دست و پا کنند تا ارزش پول خود را از این بیشتر از دست ندهند. از سوی دیگر فروشندگان ملک زیادی وجود داشتند که این را یک فرصت می دانستند تا ملک خود را به ارزش بالاتری به فروش برسانند و اکثر آن ها در التهاب از اینکه قیمت ها کاهش می یابد!.

اکنون پس از کاهش التهاب در بازار مسکن، خریداران بیشتر شده و فروشندگان ناپدید شده اند. باید منتظر ماند و دید شرایط چگونه پیش خواهد رفت.

پیام بگذارید